środa, 8 czerwca 2011

Kryteria oceny do habilitacji

Ciąg dalszy braku konkretów ze strony Ministerstwa znalazł się w ostatnich dniach na stronach BIP. TU jest "Projekt rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie kryteriów oceny osiągnięć i dorobku osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora habilitowanego." A miało być tak pięknie i mieliśmy znać liczbę punktów, które będą potrzebne do hab-a. Z tego co wiem więcej nie-konkretów w sprawie stopni nie będzie.

Miłej lektury,
michal wojciechowski

6 komentarzy:

  1. przeczytałem projekt rozporządzenia... Generalnie przekaz jest taki, że do habilitacji bierze się pod uwagę wszystko i - jak pisał Michał W - nadal nie wiemy nic konkretnego. A przede wszystkim nadal nie wiemy, czy spełniamy kryteria. Bo są kryteria typu liczba cytacji czy indeks H, ale nie znamy wartości progowych!!! Michał, to co piszesz o braku dalszych konkretów jest przerażające - przecież musimy w końcu dostać jakieś wytyczne odnośnie liczby punktów, od tego chyba nie da się uciec! Chyba, że specjalna komisja "ekspertów" będzie oceniać czy dorobek jest ok, ale to wtedy mamy porażkę na całym froncie.

    Ucieszyłem się, że są brane pod uwagę publikację z JCR, bo myślałem, że tylko one, ale w kolejnym punkcie mamy również wszystkie inne publikacje czyli nadal notatka w "ziemniaku polskim" (z całym szacunkiem) się liczy...

    kilka kwestii pozostaje niejasnych:
    1. sumaryczny IF wszystkich publikacji zgodnie z rokiem opublikowania - czy mamy dostęp do IF-ów sprzed np. 6 lat??? Bo to chyba lekki strzał w stopę jeśli nie będziemy mogli tego sprawdzić. Ja na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu jak to sprawdzić
    2. liczba cytowań - rozumiem, że z autocytacjami? Powinno być sprecyzowane...
    3. Index H opublikowanych publikacji - tego nie do końca rozumiem, bo index H jest liczony dla autora, nie dla publikacji...

    podsumowując, rozporządzenie "too descriptive" i nie wnoszące praktycznie nic, bo fakt że publikacje się liczą w nauce nie jest zbyt odkrywczy, a konkretów nadal nie mamy...
    pozdr
    michał żmihorski

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno jest pewne - nieroby się cieszą ;)
    Nierób

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej,
    IF z lat wstecz gdzieś pewnie są do odszukania, bo przecież to funkcjonuje od jakiegoś czasu. Ale gdzie - nie znaju.
    a czy ktoś z Was wie, czy i w jaki sposób możemy (my = zainteresowani) wpłynąć na ostateczny kształt tego rozporządzenia? to w końcu wciąż projekt, jak wynika z nagłówka. Może warto byłoby zadziałać w tym kierunku, skoro wielu z nas wkrótce stanie przed koniecznością spełnienia (części? której? najlepiej pewnie jak największej, ale jakies minimum?) opisanych tam warunków.
    Nieścisłości których jest cała sterta w tym tekście, a kilka wypunktowaliście powyżej, to chyba dobry punkt zaczepienia.
    Słyszałem że tzw "promotorstwo pomocnicze" (whatever it is) miałoby być elementem wymaganym do habilitacji (warto luknąć tu:

    http://forumakademickie.pl/fa/2010/11/podaj-cegle

    sorry, nie umiem wstawiać linków w komentarzu).

    Pozdro
    Grzegorz Neubauer

    OdpowiedzUsuń
  4. Grzech i inni zainteresowani,

    Teoretycznie mozemy wplynac. W praktyce nie tak latwo bezie dotrzec z komentarzami. Z tego co powiedziala mi Pani w ministerstwie konsultacje skierowane sa do cial kolegialnych. Np. do konf. rektorow, CKK i nie wiem kogo jeszcze. Ale ta sama Pani powiedziala, ze teoretycznie WOjciechowski i Neubauer powinni miec mozliwosc wyrazenia swojej opini, ale nie wiedziala jak maja to zrobic. Moze ktos sprobuje sie tego dowiedziec? U nas na wydziale jest jeden czlowiek z CKK wiec sie jego zapytam, czy przez niego mozna przeslac swoje uwagi. Dam znac w przyszlym tygodniu czego sie dowiedzialem. Moze PT, co to w koncu zasiada wysoce w komisjach bedzie cos wiedzial jak to zglosic?

    Najlepszego,
    michal

    OdpowiedzUsuń
  5. Czolem,
    w nawiazaniu do wcześniejszych komentarzy - mam listy z IF od 2002.. Zainteresowanym mogę podeslać, zresztą prawie wszystkie wygrzebałem w sieci.
    Projektu jeszcze nie przeczytałem więc nie komentuję, ale sadzę jakiś sposób na przesłanie uwag powinien się znależć - może np. poprzez Radę Naukową/Wydziału?

    pozdrowienia
    Tomek Mazgajski

    OdpowiedzUsuń
  6. Problem gdzie i jak komentowac rozporzadzenia sie rozwiazal. Czyzby Ministerstwo czytalo EcolEvolBloga?
    Ze strony MNiSW:

    Uwagi do projektów rozporządzeń można przesyłać na adres: rozporzadzenia@nauka.gov.pl

    michal

    OdpowiedzUsuń