wtorek, 17 stycznia 2012

Gdzie jesteśmy ?

Ahoj,
Taka ciekawa strona z rankingiem uniwersytetów na świecie. Jest to bardzo interesujące zestawienie, dostępne także dla poszczególnych krajów. Może nie będę pisał, na której pozycji klasyfikowane są najlepsze polskie uniwersytety, ale z zestawienia dowiedziałem się przykładowo, że mamy wielce różnorodne szkoły wyższe, jak chociażby Beskidzka Wyzsza Szkola Umiejetnosci w Żywcu (na 11 568 miejscu na świecie) czy Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa (miejsce 9 983), i dużo dużo innych:).
Miłego dołowania się ;)
Pozdrawiam
Piotrek

5 komentarzy:

  1. krótko mówiąc jesteśmy gdzieś w Średniowieczu ;)
    szkoda, że nie ma tego typu rankingu z podziałem na dyscypliny - wydaje mi się, że przyrodniczo mogłoby nie być aż tak źle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Sredniowieczu jak mnie pamiec nie myli nie wypadalismy najgorzej.. no co najmniej nie bylo amerykanskiej konkurencji...

      PT

      Usuń
  2. Jesli jednak spojrzec na uniwersytety w Europie Srodkowej Wschodniej to nie jest tak zle. Jestesmy na liscie!

    OdpowiedzUsuń
  3. życzmy sobie wszyscy, żeby nasze uczelnie kwalifikowali tak, jak w średniowieczu, w zasadzie późnym, Jagielloński :)

    Zabrakło mi odwagi, żeby zerknąć w to, jakież nasze uczelnie znajdują się poza czołową pozycją 5000 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej miałem na myśli to, że dziś ci, do których chcielibyśmy się porównywać są w XXI wieku, a my - jak pokazują przypadki wielu uczelni w Polsce, nadal tkwimy w średniowieczu ;)
    I fakt, że wtedy wysoko staliśmy (wspomniany już Jagielloński) nie zmienia tego, że niestety, ale na dzień dzisiejszy daliśmy się sporo wyprzedzić.

    OdpowiedzUsuń